Facebook, ulubione źródło informacji o tym, jak 5G czyni wszystkich komunistami, przeżył sześciogodzinny poniedziałek.
I nie chodziło tylko o Facebooka – inne główne platformy firmy, Instagram i WhatsApp.
W końcu otrzymaliśmy oświadczenie od Facebooka w nocy pod adresem o tym, co się stało, a winnym było zmian w konfiguracji dokonanych wewnętrznie na głównych routerach firmy.
„Przepraszamy wszystkich ludzi i na całym świecie, którzy polegają na nas w związku z obecną awarią naszych platform.
My pracowaliśmy tak ciężko, jak to możliwe, aby przywrócić, a nasze systemy są teraz gotowe do pracy ”- powiedział Facebook w oświadczeniu opublikowanym w nocy w Internecie.
„Główna przyczyna tej awarii wpłynęła również na wiele narzędzi i systemów wewnętrznych, których używamy w codziennych operacjach, komplikując nasze wysiłki w celu zdiagnozowania i rozwiązania problemu” — oświadczenie nieprzerwany.
Według wielu raportów te wewnętrzne narzędzia najwyraźniej zawierały możliwość dostępu do serwerów.
„Nasze zespoły inżynierów dowiedziały się, że zmiany w konfiguracji routerów szkieletowych, które koordynują sieć między naszymi centrami danych, powodują problemy z przerwaniem tej komunikacji. To zakłócenie ruchu sieciowego wpłynęło na sposób komunikacji naszych centrów danych, powodując zamknięcie”- powiedział Facebook.
Ale Facebook zapewnia nas, że wszystko powinno działać normalnie i nie ma dowodów na to, że jakikolwiek użytkownik został przejęty. Na początku awarii krążyły pogłoski o sponsorowanym przez państwo ataku na Facebooka, który się nie powiódł.
„Nasze usługi są teraz ponownie dostępne online i aktywnie pracujemy nad ich przywróceniem i utrzymaniem ich działania. Na razie chcemy wyjaśnić, że naszym zdaniem główną przyczyną tego problemu jest błędna konfiguracja. Nie mamy również dowodów na to, że dane użytkowników zostały naruszone w wyniku tego przestoju”, Facebook powiedział.
”Ludzie i firmy na całym świecie każdego dnia polegają na nas, aby pozostać w kontakcie. Rozumiemy wpływ takich incydentów na życie ludzi i naszym obowiązkiem jest informowanie ludzi o wszelkich przerwach w naszych usługach. Przepraszamy wszystkich zaangażowanych i pracujemy nad lepszym zrozumieniem tego, co się dzisiaj wydarzyło, abyśmy mogli nadal ulepszać naszą infrastrukturę” – powiedział Facebook w oświadczeniu.